Taitaja2020 Jyväskylä-tapahtuman peruuntuminen: vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin

Koronavirustilanteen ja valtioneuvoston päätösten perusteella toukokuulle suunniteltu Taitaja2020 Jyväskylä -tapahtuma peruttiin. Tapahtuman peruuntuminen on erittäin ikävää erityisesti kilpailijoiden kannalta, ja pahoittelemme sitä. Skills Finland ja Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Gradia selvittävät parhaillaan tapahtuman perumisen vaikutuksia. Ratkaisuja tehdessämme opiskelijoiden, toimijoiden ja yleisön turvallisuus ja terveys on meille ykkösasia.

Alla on vastauksia meiltä usein kysyttyihin kysymyksiin. Ison tapahtuman peruuntumiseen liittyy runsaasti selvitettäviä asioita, joten kaikkiin kysymyksiin meillä ei ole vielä vastauksia. Päivitämme tätä listaa kuitenkin saatuamme lisätietoja. Asianosaisiin ollaan suoraan yhteydessä.

Onko tapahtuma kokonaan peruttu vai siirretäänkö sitä? Tai voidaanko se järjestää lajeittain hajautetusti eri oppilaitoksissa?
VASTAUS: Taitaja2020 Jyväskylä -tapahtuma perutaan kokonaan. Seuraava Taitaja-tapahtuma on Oulussa toukokuussa 2021. Aikataulusyistä tapahtumaa ei voi siirtää syksyyn. Taitaja2021 Oulu -tapahtuman järjestelyt ovat jo pitkällä, joten seuraavaan vuoteen tapahtumaa ei voi siirtää. Turvallisuussyistä ja valtioneuvoston päätökset huomioiden kilpailua ei voi järjestää edes hajautetusti.

Pääsevätkö tämän vuoden finalistit automaattisesti ensi vuonna finaaliin?
VASTAUS: Valitettavasti eivät pääse. Taitaja2021 Oulu -kilpailuun järjestetään uudet semifinaalit tammikuussa 2021.

Saavatko finaaleihin päässeet opiskelijat esimerkiksi kunniakirjan?
VASTAUS: Finaaliin päässeille annetaan kevään 2020 aikana kunniakirja tai todistus siitä, että he ovat päässeet Taitaja2020-semifinaalista finaaliin. Jos tarvitset kunniakirjan heti, voit pyytää sitä osoitteesta taitaja2020@gradia.fi.

Miten hotellivarauksien osalta toimitaan?
VASTAUS: VASTAUS: Taitaja2020 Jyväskylä -tapahtuman ajalle varattujen majoituskiintiöiden huonevaraukset on peruttu Jkl Bookingin toimesta johtuen tapahtuman peruuntumisesta. Jkl Booking on yhteydessä varaajiin koskien mahdollisia peruutuskuluja ja palvelee kaikissa varausten peruuntumisiin liittyvissä kysymyksissä. Yhteystiedot: majoitus@jklpaviljonki.fi, puh. 014 339 8144, https://www.jklbooking.fi/yhteystiedot.

Jos oli tarkoitus suorittaa näyttö finaaliin tai tapahtumajärjestelyihin osallistumalla, miten pitää toimia?
VASTAUS: Niiden näyttöjen, jotka oli tarkoitus tehdä finaalissa, suorittamisesta tulee sopia oman oppilaitoksen kanssa.

Olen ostanut lipun Ilta Priimuksessa -tapahtumaan. Miten saan maksetun lipun rahat takaisin?
VASTAUS: Liveto palauttaa automaattisesti kaikille lipun ostaneille rahat takaisin, eikä asiakkaan tarvitse tehdä toimia tämän suhteen. Rahat palautetaan automaattisesti maksupalvelu Paytrailin kautta. Lipun hinta palautetaan asiakkaalle kokonaisuudessaan. Mikäli lisätoimia tarvitaan, Liveto on suoraan yhteydessä näihin asiakkaisiin.

Uutinen on julkaistu 17.3.2020 klo 11.30. Päivitetty 14.30 tiedolla Ilta Jyväskylässä -tapahtuman lipuista. Päivitetty 18.3. iltatapahtuman nimi ja toimenpiteet hotellivarauksiin liittyen.