50 3D-peligrafiikka / 3D Digital Game Art

3D-peligrafiikassa luodaan näyttäviä pelimaailmoja yhdistämällä taidetta ja teknologiaa. Nopeasti kasvavalla pelialalla tarvitaan värien, muotojen ja liikkeen ymmärtämistä, joita yhdistämällä luodaan visuaalisesti näyttäviä kokonaisuuksia 3D-mallinnusohjelman avulla.

Kilpailija Jouni Heikkinen

Stadin ammatti- ja aikuisopisto

Suoritan parhaillaan Stadin ammattiopistossa audiovisuaalisen viestinnän perustutkintoa.

Lähdin mukaan kisaamaan, sillä haluan lisää kokemusta alallani ja olen myös kiinnostunut vierailemaan eri maissa.

Valmentaudun WorldSkills Kazan -kilpailuun tekemällä valmentajani antamia tehtäviä tietyssä ajassa. Osallistun myös koulussa kursseille, joista on hyötyä lajissani.

Parasta omassa lajissani on erilaisten 3D-hahmojen luominen, jotka voin herättää henkiin animaatioiden avulla.

Vapaa-ajallani harrastan videopelien pelaamista ja 3D-mallintamista.

varapääEkspertti Mikko Sallinen

Omnia

3D-peligrafiikan varapääekspertti ja lajipäällikkö on Mikko Sallinen Omniasta. Ekspertti toimii lajin asiantuntijana ja tuomarina WorldSkills Kazan 2019 -kilpailussa ja siihen valmistauduttaessa. Lajipäällikön tehtäviin kuuluvat lajin toiminnan kehittäminen ja koordinoiminen Suomessa.

Tukijat